Hatalarımızın Nedeni Gelecekte

Hatalarımızın Nedeni Gelecekte


Bir kuantum teorisine göre hatalarımızın sebebinin geçmişte değil gelecekte olduğu söyleniyor.
Retrocausality,sonucun kendini oluşturan sebeplerden önce çıktığını savunan anti-nedensel hipotezdir.Geleceğin şimdiki zamanı, şimdiki zamanın geleceği etkileyip etkilemeyeceğini ele alan fizik elementlerine dayanan düşünme deneyidir.


Kanadalı iki fizikçi, kuantum teorisindeki bazı varsayımları daha yakından inceledi ve zamanın hep tek yönlü keşfedildiğinin farkına vardı.Kuantum mekaniği oldukça karmaşık,parçacıklar nereye gittiğini bilmeyen toplar gibi değil, içinde olasılıklarla dolu sis bulutları halinde hareket ediyorlar.
Parçacıklar ölçülmeye çalışıldığında bu sis bulutları. keskin bir odak içine giriyorlar ve bu topların hepsinin aynı kaleye gitmesi, ancak hiç bir zaman birbirlerine ya da engellere takılmadan kaleye ulaşmaları gibi bir şey.
Zamanla yapılan araştırmalar, genel kuantum kanılarından bazılarını etkiledi ve Bell'in Teoremi adı altında bir tez, kuantum mekaniğinde yaşanan garip şeylerin, yakın zamanda gerçekleşen eylemlerde açıklanamayacağını söyledi.Peki ya başka yerde yapılan eylemeler ya da başka şekillerde yapılan ?

Bell Teoremi kısaca şunu söyler;
Eğer kuantum mekaniğinde gizli değişkenler varsa bu teori yerel(lokal) değildir.
   Birkaç temel varsayımı yeniden araştıran bilim insanları, mekanın zamanla değiş tokuş edildiği Bell'in teoremine dayalı bir model geliştirdiler.Bilim belki de ileride bu yöndeki teorilerin üzerine daha çok gidecek ancak o zaman kadar bu kuantum teorisinin zaman boyutu karmaşıklığını ve gizemini koruyacak.




1 yorum:

  1. İLGİNÇ FARKLI KONULAR İNSANI UFKUNU AÇIYOR VE FARKLI PENCERELERDEN BAKTIRIYOR...GÜZEL BİR YAZI...DEVAMINI BEKLİYORUZ...ŞEN KALIN ESEN KALIN HOŞÇAKALIN

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.